מנקים את הבית אחרי שיפוץ

כולנו אוהבים ולא אוהבים שיפוצים. אנחנו אוהבים שיפוצים כי אנחנו מתלהבים ומחכים לרגע שבו העבודה תסתיים ונתחיל ליהנות מהמקום המשופץ, ולא אוהבים כי זה הרבה עבודה ורעש. אם אתם מזמינים שיפוצניק שמבצע את עבודות הניקיון ומסדר אחריו זה נהדר, אבל לא תמיד כך המצב ולפעמים עבודות שיפוץ דורשות הרבה עבודה לאחר מכן, בין אם אתם מבצעים את הניקיון בעצמכם ובין אם אתם מזמינים חברת ניקיון שתעשה זאת עבורכם.

אבל נניח ואתם רוצים לנקות בעצמכם, מאיפה מתחילים? הנה כמה רעיונות.

דרכי פעולה לניקיון לאחר שיפוץ

הדבר הראשון לעשות הוא להיפטר מכל הלכלוך הגדול והבולט שאפשר לנקות. בין אם מדובר בקרטונים, בלטות, חלקי פלסטיק או כל דבר שאפשר לשים בפח הזבל הגדול בחוץ.

בעיקרון כל מה שישאר בשלב זה זה בעיקר אבק ולכלוך קטן מאוד. את כל זה צריך לטאטא ולאסוף. כשמדובר בהרבה מאוד אבק ולכלוך זה מאוד ברור שצריך לבצע ניקיון של זה באמצעות מטאטא ולאסוף הכל, אבל כשיש קצת לכלוך או אבקה אנשים ייטו לחשוב שאפשר לדלג על השלב הזה ולהתחיל לנקות עם מים, אך זו טעות חמורה כי זה יקשה על הניקיון עוד יותר וזה יצור עיסה דביקה שלא תעשה לכם חיים קלים.

שיפוץ

רק לאחר שנפטרתם מכל האבק אתם יכולים להתחיל לשטוף את המקום. עם זאת, זה לא השלב האחרון, כלל וכלל לא. בדרך כלל לאחר השטיפה מתחילים לשים לב לכתמים חזקים שלא יורדים או ללכלוך שצריך לגרד בחוזקה. פה העבודה הקשה טמונה ואם לא תנקו את החלקים האלו היטב סביר להניח שהם ישאירו חותם או יישאר לנצח.

בדרך כלל משאירים עבודה מסוג זה למקצוענים של חברת הניקיון אך אם אתם לא רוצים להזמין חברת ניקיון שתבצע ניקיון לאחר שיפוץ, תנסו לעשות זאת בעצמכם.

עכשיו שנראה שהמקום נקי הגיע הזמן לנקות גם את המקומות הלא קשורים, ארונות, רהיטים וחלונות, רק בגלל שלא כל הזמן נופלת לידיכם הזדמנות לנקות את החדר המדובר בצורה כל כך פרטנית. שיהיה הרבה בהצלחה!